martes, 27 de noviembre de 2012

José Manuel Figueroa preside en Baiona la sesión en la que 15 asociaciones empresariales de la frontera hispano-lusa se unen a la Red Ibérica de Entidades Transfronterizas

El objetivo de RIET pasa por lograr una "alternativa a la crisis reivindicando las potencialidades" del territorio

El vicepresidente de la Diputación de Pontevedra, José Manuel Figueroa, presidió ayer en Baiona el acto en el que un total de 15 asociaciones empresariales de la frontera hispano-lusa se han integrado en la Red Ibérica de Entidades Transfronterizas (RIET) con el objetivo de "ser más fuertes" juntas y construir "una alternativa a la crisis reivindicando las potencialidades" de este territorio. Figueroa, que tuvo que dirigir el acto en ausencia del alcalde anfitrión, Vázquez Almuiña, que se vio obligado a ausentarse por motivos personales, valoró positivamente este hermanamiento y el germen de un lobby que "podría servir a los intereses comunes de Galicia y el norte de Pontugal".

Con esta nueva incorporación, fruto de un acuerdo firmado este martes en la localidad pontevedresa de Baiona, la RIET queda compuesta por un total de 27 entidades, entre territoriales y empresariales, de España y Portugal.

El secretario general de RIET, Xoán Vázquez Mao, ha recordado que este caso es el de una "frontera muy dinámica" pero que ha "sufrido ataques extraños como es el caso de los peajes -en las autovías del norte portugués-".

Asimismo, recordó que existen unas "necesidades claras", como la línea de alta velocidad entre Madrid y Lisboa o el tren entre Vigo y Oporto y, en materia de seguridad, abogó por una mayor coordinación de los servicios de extinción en el asunto de los incendios, pues ambas zonas suelen ser "castigadas" por estos siniestros.

De igual forma, defendió otras iniciativas, como la desaparición del 'roaming' telefónico en este territorio o la planificación de parques empresariales para evitar el "dumping" y la "deslocalización" de empresas de una zona a la otra.

En este contexto, la RIET se puso en marcha para unir esfuerzos con vistas a alcanzar estos objetivos. "Junto podemos ser más fuertes", aseguró Vázquez Mao, quien insistió en que es necesario que ambas partes sean "cooperadoras necesarias".

La Red Ibérica incluye actualmente "dos pilares" como son las administraciones locales y las entidades empresariales, si bien ya se está trabajando en el "tercer pilar" que serán las universidades. En ese sentido, Vázquez Mao explicó que se mantendrán conversaciones con las de Vigo y Aveiro (Portugal), tras haberse constatado una "buena disposición" por parte de estas instituciones académicas.

"Se trata de una red madura, con capacidad para proponer", aseguró, al tiempo que indicó que cuenta con una "masa crítica impresionante" para trabajar en su objetivo final de "construir una alternativa a la crisis reivindicando las potencialidades" de España y Portugal. Así, advirtió de que "sólo la unión común puede hacer salir de la crisis".

VALORACIONES
La rúbrica del acuerdo para la entrada en la RIET tuvo como anfitrión al presidente de la Confederación de Empresarios de Pontevedra, José Manuel Fernández Alvariño, --uno de los firmantes--, quien destacó el "acto histórico de culminación de un sueño" que se ha cumplido este martes. Así, abogó por aprovechar la "oportunidad" que se abre e hizo un llamamiento "a presentar proyectos concretos que impulsen la competitividad y sean creíbles".

Alvariño aseguró que las entidades empresariales transfronterizas asumirán esa responsabilidad. "O jugamos todos, o no jugamos", aseveró el presidente de la patronal pontevedresa, quien recordó que sobre el problema de los peajes portugueses "todavía no se sabe nada".

Por su parte, el presidente de Aiminho, Antonio Marques, defendió la cooperación "entre administraciones y empresas" firmada este martes y apostó por "concentrar la fuerza" en la lucha por las demandas en materia de infraestructuras, los peajes y para tener una "agenda política única, sobre todo para hablar con Bruselas".

El presidente de la RIET y alcalde de Almeida, Antonio Batista, aludió a la actual crisis como el "periodo más crítico de nuestra historia", si bien apostó por tener "esperanza para construir y que vengan tiempos mejores". Además, destacó el "importantísimo" papel de las empresas, por su competitividad y su capacidad para crear empleo.

Finalmente, también participó en el acto el director xeral de Relacións Exteriores e coa UE, Jesús Gamallo, quien abogó por que todos los organismos transfronterizos trabajen juntos y lanzó el reto de organizar misiones comerciales conjuntas entre España y Potugal, incluyendo en ellas a países lusófonos como Brasil y Angola.

JORNADA
La firma del acuerdo materializada en el Parador de Baiona fue el colofón de una jornada sobre cooperación transfronteriza en la que pronunciaron sendas conferencias los embajadores portugués y español, Antonio Batista y Eduardo Junco, respectivamente.

En declaraciones a los medios, el embajador de Portugal en España manifestó su propuesta sobre que la lengua portuguesa sea una opción curricular en el país, de forma voluntaria; de igual forma que el castellano lo es en el país vecino. Según explicó, esta posibilidad "no supone un aumento de costes" y, según defendió, "incluso desde el punto de vista económico tiene sentido aprender portugués", teniendo en cuenta la posición emergente de países como Brasil.

Sobre el tren entre Vigo y Oporto, recordó que se está trabajando en "mejoras" que pasan sobre todo por la electrificación, pues desde la cumbre celebrada en mayo se constituyó un grupo de trabajo sobre esta infraestructura que mantiene reuniones frecuentes.

En cuanto a los peajes en las autovías portuguesas, el diplomático luso consideró que el mecanismo actual con tarjeta y que fotografía la matrícula del coche "es ahora más sencillo", puntualizando que él mismo lo ha comprobado. Así, insistió en que "lo importante es que sea sencillo" y "no parezca un lío" y, tras explicar que también se está trabajando en la integración de los sistemas de telepeaje españoles y lusos, apuntó que "otra cosa es que no guste pagar".

Emotiva despedida de Joaquín Queizán en Pontevedra


Cientos de pontevedreses llenaron el lunes la basílica de Santa María para dar el último adiós al exalcalde de Pontevedra Joaquín Queizán Taboada, fallecido a los 84 años en la madrugada del pasado sábado. Numerosas personalidades rindieron testimonio de respeto y consideración al veterano político, convertido en referente de la política local durante más de cinco décadas.
Joaquín Queizán, muy vinculado a Vigo en numerosas ocasiones de su vida, estudió Derecho en la Universidad de Santiago. Fue oficial instructor y delegado provincial de Juventudes en Pontevedra y procurador en Cortes a mediados de la década de los setenta. Tras haber sido concejal en distintas corporaciones (con Filgueira Valverde, García Borregón y García Sánchez) y posteriormente regidor, con la llegada de la democracia se presentó como candidato a la Alcaldía en las primeras elecciones libres y formó parte como independiente de la corporación más heterogénea de la historia de Pontevedra, con ediles de UCD, Unidade Galega, PSOE, PC de Galicia y Bloque Nacional Popular Galego.
Su carrera política continuaría en los años siguientes con otros destacados cargos públicos, ya que fue titular de las delegaciones provinciales de Turismo, Xuventude e Deportes; de Cultura, Deportes e Benestar Social y posteriormente de Presidencia, Relacións Institucionais e Administracións Públicas.

Feijóo avanza contactos entre astilleros gallegos para "ser más fuertes" al presentar ofertas a Brasil

El candidato a la Presidencia de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ha avanzado este martes que existe "coordinación" del Gobierno gallego con "astilleros públicos y privados" de Galicia para "unir esfuerzo y ser más fuertes" a la hora de presentar ofertas a los armadores brasileños.

En su intervención ante la Cámara para pedir su confianza para ser investido presidente, ha reivindicado su compromiso con los distintos sectores productivos de Galicia y, singularmente, con el naval, refiriéndose así a los contratos para la construcción de dos buques floteles a través de la filial de Pemex (PMI) con astilleros de las rías de Ferrol y Vigo.

"Y confío en que las expectativas se sigan cumpliendo, con nuevas posibilidades para nuestros astilleros dentro del proceso de renovación de la flota de la petrolera mexicana", ha proclamado, subrayando que "la confianza de Pemex no fue un golpe de suerte". "Detrás está el esfuerzo y la pericia de todo un sector y el compromiso de la Xunta", ha remarcado.

Dicho esto, ha asegurado que a lo largo de esta legislatura se "reforzará de forma importante" la agenda de misiones comerciales en el extranjero y, particularmente, en Latinoamérica. "No voy a esperar a que los inversores extranjeros llamen a nuestra puerta, sino que mi intención es que llamemos nosotros", ha concluido Feijóo.

Feijóo reclama "un acuerdo" entre el FROB y los inversores para que éstos mantengan su participación en NCG

El candidato a la Presidencia de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ha salido en defensa este martes de los inversores en la entidad financiera gallega, al subrayar que "es preciso y es justo que se llegue a un acuerdo" entre ellos y el Fondo de Reestructuración Ordenada Bancaria (FROB) para que "mantengan su participación" en Novagalicia Banco.

En su intervención ante la Cámara para pedir su confianza para ser investido presidente, ha defendido la importancia de mantener "un banco radicado en Galicia" para el que "su compromiso prioritario" sea el interés de los gallegos

"Y si esto ha sido posible hasta ahora es porque Galicia creyó en sus posibilidades, como hubo inversores que creyeron en un proyecto financiero de futuro para Galicia", ha remarcado Feijóo, haciendo hincapié en que esos inversores "no son ni los responsables de la mala gestión de las cajas en el pasado ni de la pasividad del Banco de España".

Dentro del ámbito financiero también ha tenido palabras el futuro presidente para los afectados por preferentes, que padecen "un problema de gran complejidad". "Desde luego, el compromiso de la Xunta con todos los que fueron engañados sigue en pie", ha remarcado

A renglón seguido, ha expresado su confianza en que "se mantenga la actitud responsable" de la dirección de la entidad para permitir la recuperación de los fondos a aquellos ciudadanos que sufrieron "abusos" en la comercialización de este producto.

Finalmente, ha defendido la apertura de la comisión de investigación sobre la gestión de las cajas gallegas en este momento, a fin de "aclarar todo lo que sea preciso" y de que "se asuman responsabilidades". "Y, sobre todo, para que no se vuelvan a repetir los errores de las dos extintas cajas gallegas en la nueva entidad", ha finalizado Feijóo.

Feijóo avanza que pedirá al CPFF que pilote "la elaboración de un nuevo modelo" de financiación autonómica

El candidato a la Presidencia de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ha avanzado que "la primera propuesta de Galicia" en el ámbito del nuevo modelo de financiación autonómica será "devolver el protagonismo a quien le corresponde". Por ello, la Comunidad "solicitará que el Consejo de Política Fiscal y Financiera asuma el timón de la elaboración de un nuevo modelo" de financiación autonómica.

Para el futuro mandatario autonómico, tal y como ha avanzado en su discurso de investidura, el proceso de revisión debe consistir en echar cuentas para "garantizar servicios públicos" de los ciudadanos en el futuro; y debe recuperarse el objetivo "real" de la financiación autonómica, para que vaya "directamente a los servicios públicos" y no sean ingresos "sin más" para los gobiernos autonómicos.

De esta manera, Galicia remitirá al Gobierno central en los próximos meses un estudio en el que se especifique el gasto en el que incurre la comunidad por cada servicio que presta. En él, habrá dos propuestas de "relevancia", por un lado, reforzar los instrumentos para una mayor "cohesión y convergencia" y, por otro, buscar fórmulas que den "mayor certeza financiera" para las autonomías.

Feijóo también ha hecho referencia al marco europeo para destacar la "relevancia" que tendrán los presupuestos de la Unión, y destacar que Galicia cuenta con el respaldo para conseguir fondos de transición.

Sin embargo, ha advertido de que están "en serio riesgo el futuro y la intensidad de los fondos europeos para Galicia". En este sentido, su "intención" es proponer la creación de un foro autonómico entre el Gobierno y las comunidades que dejan de ser objetivo 1 de la Unión (Andalucía, Castilla-La Mancha y Galicia), que permita "una coordinación permanente y una unidad de acción".

Previamente, destacó la "solvencia" que dejan las cuentas gallegas en las que no habrá "sorpresas" para el nuevo gabinete que venga, y ha agradecido la labor del equipo que ahora termina su mandato.

Galicia incluirá un fondo de crecimiento y apostará por la internacionalización en las cuentas de 2013

El candidato a la Presidencia de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ha avanzado que los presupuestos del Gobierno gallego "serán consecuentes" con el techo de gasto aprobado en junio por el Parlamento gallego, y también servirán para poner en marcha nuevos instrumentos para "transitar hacia el crecimiento en la nueva legislatura".

Feijóo ha ratificado que el primer compromiso del nuevo gobierno será traer en el "mismo mes", diciembre, traer los presupuestos, para que el Consello de la Xunta los pueda aprobar en diciembre. En este sentido, también ha propuesto habilitar enero para poder tramitar las cuentas gallegas.

Para salir de la crisis, Galicia creará "un fondo específico de crecimiento" y hará "una apuesta ampliada y continua en este periodo" por el emprendimiento, la innovación y la interanacionalización.

Según ha especificado, este fondo tiene como objetivo "lograr la creación de empleo neto" en esta legislatura y tendrá las prioridades de "apostar por las inversiones que verdaderamente hagan más competitivo el territorio".

Por otro lado, Feijóo ha anunciado que llevará en el primer periodo de sesiones una Ley del Emprendedor, con medidas que ya estarán incluidas en los presupuestos de 2013.

Incluirán distintos instrumentos como una "bolsa del emprendedor", microcréditos, ampliación de ayudas existentes o ayuda durante un año para el pago de las cuotas de la Seguridad Social; junto con un paquete de incentivos que primen y favorezcan la creación de empresas.

Feijóo compromete "menos cargos" y defiende estudiar menos subvenciones a partidos, sindicatos y patronal

El candidato a la Presidencia de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, se ha comprometido a que Galicia, que "seguirá siendo nacionalidad histórica con el gobierno más reducido", cuente con un gobierno que tenga "aún menos altos cargos" que en al anterior legislatura.

Además de continuar con la reducción de la estructura de la administración, con "nuevas fusiones", Feijóo ha propuesto "analizar conjuntamente una nueva reducción de las subvenciones a partidos políticos, sindicatos y patronal"; así como ha reclamado a los grupos "participar en el compromiso avalado por las urnas" para reducir el número total de diputados, la cual "no habría supuesto ninguna variación" del arco parlamentario.

"Para que sea el menor posible, dentro de los límites que marca nuestro Estatuto de Autonomía, sin prejuicio de que también podamos volver a revisar las retribuciones", ha explicado Feijóo, quien avanzó que en 2013 su gobierno remitirá una Ley de Régimen Financiero que introducirá en la Administración autonómica una nueva manera de presupuestar.

Asimismo, en este capítulo de "austeridad" en el ámbito político, Feijóo solicitará a la Fegamp que culmine la tabla salarial en la que ya ha trabajado, con independencia de que se haga en el ámbito estatal, para regular los salarios de los cargos municipales, trabajadores de los ayuntamientos y diputaciones provinciales.

En este capítulo, también ha pedido el apoyo de los partidos gallegos, toda vez que tienen representación en la asociación municipal.

El futuro mandatario autonómico también ha afirmado que el próximo gobierno, que elegirá 24 horas después de tomar posesión, pondrá en marcha la tercera fase del plan de racionalización de la administración paralela que ya permitió, ha reivindicado, "reducir a la mitad" los entes públicos de la Xunta y ahorrar unos 25 millones de euros.

Feijóo promete viviendas de promoción oficial vacías o sin adjudicar para los afectados por los desahucios

El jefe de filas del PPdeG, Alberto Núñez Feijóo, ha prometido que su Gobierno seguirá apoyando "a los que más sufren" los efectos de la crisis y ha ejemplificado con el "drama" que viven los afectados por los desahucios, a quienes ha garantizado nuevas medidas de apoyo como la puesta a disposición de viviendas de promoción oficial que estén "vacías o sin adjudicar".

En su discurso de investidura, que arrancó poco después de las 9.30 horas y finalizó más de una hora y media más tarde, Núñez Feijóo avanzó que, además de las decisiones "adoptadas a nivel nacional" y de las que contempla la Ley de Vivienda, impulsará una nueva medida "adicional e inmediata".

Dicha iniciativa consistirá, ha remarcado, en poner a disposición de los afectados por los desahucios, "priorizando" según su situación económica y cargas familiares, el parque de viviendas de promoción oficial que están "vacías o sin adjudicar".

Feijóo termina su discurso apelando al entendimiento entre todas las fuerzas parlamentarias

El candidato a la Presidencia de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ha concluido este martes su discurso de investidura proponiendo a todas las fuerzas con representación en la Cámara "trasladar la Galicia real al Parlamento" y hacer así "lo que los gallegos hacen constantemente: entenderse".

En su intervención ante la Cámara para pedir su confianza para ser investido presidente, se ha mostrado convencido de que ninguno de los presentes pretende llevar a Galicia "por el camino de la desesperanza" y, por ello, ha apelado al "esfuerzo de todos" para "trabajar juntos" por el interés de la comunidad.

Entre los aspectos en los que debe llegarse a acuerdo, a su entender, es en la negociación de los fondos europeos, en la lucha por un sistema financiero propio y en la propuesta de un nuevo sistema de financiación autonómica, entre otros asuntos.

"Al igual que nuestros antepasados se comprometieron conjuntamente en el pasado por el renacer de nuestra tierra, ahora lo tenemos que hacer nosotros para que podamos resurgir, garantizando el progreso y el bienestar de nuestra gente", ha proclamado, reivindicando un "galleguismo" que supone "aliarse con los contemporáneos para hacer posibles las ilusiones comunes y mirar juntos hacia delante".

El Partido Popular urge al alcalde a que ponga fin a la huelga de Vitrasa, que perjudica a miles de ciudadanos que usan el transporte urbano



· El concejal del PP, Antonio Bernárdez, denuncia la “dejadez” del gobierno municipal “en un conflicto que parece que no va ni con el alcalde ni con sus concejales”

· “El jueves está convocado otro paro y, si no hay solución, será indefinido a partir del lunes; no es de recibo que se mire para otro lado en una situación que es gravosa económicamente para miles de vigueses”, afirma el edil del PP

· “Son unos vagos, no trabajan y solo se dedican a pasear por las aceras; de esta forma no se resuelven los problemas”, cuestiona el edil del Grupo Popular



El Grupo Municipal del Partido Popular urgió esta mañana al alcalde de la ciudad a que ponga fin, de forma inmediata, a la huelga del servicio de transporte urbano, que afecta a miles de vigueses que utilizan a diario el autobús de Vitrasa. El concejal del PP, Antonio Bernárdez, denunció la “dejadez” del alcalde y de sus concejales “en un conflicto que parece que no va con ellos”.

Tras recordar que ya ha habido dos jornadas de paro en el servicio y que el alcalde todavía no ha hecho nada para resolver el conflicto que enfrenta a empresa y trabajadores, Bernárdez señaló que “el auténtico problema es que Caballero no trabaja en lo que realmente debería hacer, que es dar soluciones a este y otros conflictos cuando surgen y, sobre todo, cuando hay tantos ciudadanos afectados por la situación; los miembros del gobierno municipal son unos vagos que solo se dedican a pasear por las aceras”.

El concejal del Grupo Popular advirtió de la “necesidad” de que se arregle el conflicto cuanto antes, “ya que está convocado un nuevo paro para este jueves y a partir del próximo lunes de forma indefinida”. Bernárdez cuestionó el trabajo del alcalde en esta circunstancia, “sobre todo si se tiene en cuenta cómo está afectando económicamente a muchos vigueses que se ven en la obligación de utilizar el autobús de Vitrasa para sus quehaceres diarios y para sus desplazamientos”.

“Vigo se merece otra capacidad de gestión por parte del gobierno municipal, otro talante, otra forma de afrontar el día a día. Está claro que la ciudad vive en un desgobierno, salvo cuando se trata de negociar y ampliar concesiones, como ya intentó hacer el alcalde con la propia Vitrasa. ¿Cómo se puede pretender ampliar un contrato cuando un conflicto laboral en el transporte urbano afecta de forma tan directa a los ciudadanos?”, se preguntó el concejal del Partido Popular.

Antonio Bernárdez insistió al señalar que “el alcalde dispone de dos coches oficiales para sus desplazamientos y lo que pase con el transporte urbano no va con él”. En ese sentido, el edil del Partido Popular criticó las palabras del regidor, cuando había dicho que utilizaría, alguna vez cada semana, el Vitrasa. “Ni sabe de qué va, ni se preocupa de las consecuencias de esta situación, porque desconoce los problemas que los paros en el transporte urbano provoca en muchas familias o en personas que no disponen de vehículo privado para trasladarse por la ciudad”, denunció.

En las últimas horas el propio comité de empresa de Vitrasa solicitó la mediación del alcalde en el conflicto. “¿A qué se dedica Caballero?”, concluyó el concejal del Grupo Popular.

Puy: "Feijóo abordó los problemas de la gente sin obviar "las bases de la Galicia del futuro"

El portavoz parlamentario del PPdeG, Pedro Puy, ha destacado este martes que el candidato a la Presidencia de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, centró su discurso para pedir la confianza de la Cámara en "los problemas de la gente, en el corto plazo" pero sin pasar por alto la importancia de "poner las bases de la Galicia del futuro" pensando "a largo plazo".

En declaraciones a los medios una vez concluida la intervención de Feijóo, Puy Fraga ha valorado que hizo "un discurso muy próximo a los problemas del día a día" y que incluyó "propuestas" para los colectivos con "más problemas", como las relativas a "los desahucios o el sector lácteo".

Así las cosas, ha opinado que fue "un excelente discurso pegado a la realidad" en el que no se olvidó de su intención de "adaptar a Galicia al mundo" actual, en el que "conceptos como soberanía, incluso la individual, pero también la autonómica, la nacional y la europea, se diluyen".

A mayores, ha resaltado también que "las palabras clave" fueron "eficiencia" y "cooperación". La primera de ellas, como ha resaltado, en lo relativo al "uso de unos recursos públicos que cada vez son más escasos" y al "cumplimiento de los compromisos" de Galicia en el ámbito estatal y comunitario; mientras que la "cooperación" atañe a las entidades locales, al Estado y a la oposición.

"Siempre que esté dispuesta a unirse para conseguir el objetivo de superar la crisis pronto y sentar las bases de una Galicia más próspera y mejor para todos los gallegos", ha puntualizado sobre el último de esos colectivos.

REDUCCIÓN DE DIPUTADOSFinalmente, preguntado sobre la propuestas del PPdeG de reducir diputados autonómicos, Pedro Puy ha recalcado que su propósito es "cumplir el programa electoral, que fue ratificado por una mayoría de gallegos en las urnas".

En todo caso, la propuesta, en forma de proposición de ley, podrá ser "mejorada" a lo largo de su tramitación parlamentaria con propuestas de todos los grupos. "Estamos siempre dispuestos a mejorar nuestros textos", ha añadido.

El PP exige que el alcalde muestre los estudios que ha realizado para que en el recibo del agua se cobre solo por lo que se consume


· El concejal del Partido Popular, Antonio Bernárdez, critica “la lentitud” con que se tramitan estos informes y la compara con la celeridad “en otras cuestiones que le urgen al alcalde”

· “El cambio en el recibo del agua no se producirá ya en enero, como expresaba el compromiso adquirido en el pleno; una vez más Caballero hace lo que quiere y cuando quiere sin importarle las decisiones de la Corporación”, denuncia el edil del Partido Popular

· “Mientras, los vecinos de Teis, que son de segunda para el alcalde, reclaman que se subsanen las deficiencias que hay en zonas del barrio con las tuberías y no consiguen ni siquiera que se les reciba en el Concello”, cuestiona el concejal del Grupo Popular



El Grupo Municipal del Partido Popular exigió, de nuevo, al alcalde que muestre los estudios que haya realizado para cambiar el sistema de la tarifa del agua y que se cobre a los vigueses solo por lo que consume cada uno. Así lo expresó el concejal del PP, Antonio Bernárdez, tras constatar que el recibo del agua seguirá con la misma estructura a partir del mes de enero, cuando por mandato plenario debía de entrar en vigor la nueva forma de tarifar.

Antonio Bernárdez criticó “la lentitud” en la elaboración de dichos informes, en contraposición con “la celeridad que tienen otros que se encargan para asuntos que le interesan especialmente alcalde”, explicó el edil del Grupo Popular, que subrayó: “Caballero demuestra, una vez más, que hace lo que quiere y cuando quiere, pese a que el pleno del pasado lunes votó favor de la moción del PP en la que se le exigía que se cumpliesen los acuerdos plenarios”.

“Al alcalde solo le preocupa que cuadren los números de la concesionaria y no de los vigueses. Habrá engañado a todos los ciudadanos una vez más, y seguirá riéndose de todos, ya que solo gobierna para las 35.000 personas que le votaron”, censuró Antonio Bernárdez.

El concejal del Partido Popular insistió en que “las ventajas que anunció Caballero cuando prorrogó el contrato de Aqualia por cinco años no se ven por ningún lado; ni se conserva la red de saneamiento y abastecimiento, ni se realizan las obras en los colectores donde hacen falta, ni se atiende a las demandas y a las quejas de los vecinos”.

Como ejemplo, Bernárdez citó la protesta ante el pleno del lunes de los vecinos de Teis, que reclamaban la mejora de la red de tuberías de determinadas zonas del barrio. “Estos vecinos, a los que el alcalde considera de segunda, siguen menospreciados por quienes tienen que invertir para las calles no se hundan y para que queden en igualdad de condiciones que otras de la ciudad”.

Antonio Bernárdez lamentó que “el gobierno de Caballero dice que trabaja, dice que estudia, pero los ciudadanos no ven ninguna resolución a sus problemas; ni a los problemas que existen en Teis ni a los que afectan a todos, como es el cambio en el recibo del agua; solo le interesa que cuadren los números de la concesionaria y nada más”.

“Y desde el PP le decimos que ¡ya está bien! de ningunear y de despreciar y, sobre todo, de no gobernar”, espetó el edil del Grupo Popular.

Feijóo reconoce el trabajo de sus conselleiros y avanza un gobierno con "aún menos altos cargos"

El futuro presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ha reivindicado el trabajo de los conselleiros que integraron su gabinete en el pasado mandato y ha avanzado que Galicia "seguirá siendo la nacionalidad histórica con el gobierno más reducido", cuya composición anunciará el próximo domingo y que contará con "aún menos altos cargos".

Ante buena parte de los aún conselleiros, ya que siete de los ocho miembros de su Gabinete son diputados, Feijóo ha abonado la tesis que domina en el PP de que el próximo será un gobierno de continuidad, al reivindicar que "gobernaron Galicia en el momento más complejo y por muy grandes que fueran las dificultades, todos los días cumplieron con su deber".

Con la incógnita de si se decidirá a nombrar un vicepresidente, cargo en el cual muchos ven a Alfonso Rueda, conselleiro de Presidencia en funciones y secretario general del PPdeG, Feijóo sólo ha desvelado en su discurso de investidura que volverá a disminuir la estructura de la Xunta "con nuevas fusiones en el seno de la Administración autonómica".

El Gobierno en funciones de Feijóo cuenta con ocho consellerías, después de que en enero redujese en dos el diseño con el que arrancó en 2009 la octava legislatura. Además, dentro de su intención de "completar la reforma institucional", el líder 'popular' ha asegurado que consolidará la disminución de gabinete, "ya reducido cerca de un 40% en la pasada legislatura" y que seguirá con la bajada del coste de la administración paralela.

AUSTERIDAD EN OTROS ÁMBITOS
Pero Feijóo ha dicho que quiere llevar también "una mayor austeridad" a otros tres ámbitos, para lo cual ha requerido el apoyo de la oposición. Así, ha propuesto a los otros tres grupos parlamentarios analizar "una nueva reducción de las subvenciones" a los partidos políticos, sindicatos y patronal y "ordenar" los salarios de los cargos municipales "conforme a criterios objetivos", así como regular los sueldos de trabajadores de ayuntamientos y diputaciones.

Asimismo, ha aprovechado la primera sesión del debate de investidura para recuperar su propuesta de reducir el número de diputados del Parlamento "dentro de los límites que marca el Estatuto", y "sin prejuicio" de que también se puedan volver a revisar las retribuciones. Al respecto, ha subrayado que la reducción de 75 a 61 diputados que promovió en la pasada legislatura no hubiese provocado cambios en la distribución de fuerzas políticas y sólo hubiese supuesto un ahorro de recursos públicos.

Feijóo, que será elegido presidente de la Xunta el próximo jueves con los 41 votos del PPdeG, también ha lanzado el guante a la oposición para llegar a entendimientos en hasta ocho materias, entre las que ha situado un acuerdo para defender los intereses de Galicia en la negociación de los fondos europeos y en el nuevo sistema de financiación autonómica.

También ve deseables consensos para mantener la posición de Galicia en el mapa financiero, incentivar el crecimiento, por el futuro del sector rural, así como para la nueva Ley del Suelo, la ordenación del mapa municipal y el blindaje de los servicios públicos.

DESAFECCIÓN CIUDADANA
Y es que el aún presidente en funciones de la Xunta ha alertado de la "amenaza" del divorcio entre la comunidad y sus representantes y ha indicado que, fuera del Parlamento, "una gran mayoría de gallegos trabajan juntos, pese a discrepar en sus ideas".

Así, ha subrayado que "Galicia necesita de la unidad para resolver sus problemas del presente" y en otro momento de su discurso, ha alertado de que la política "también necesita hacer autocrítica", a la vista del "distanciamiento" entre la sociedad española y sus políticos.

Previamente, el dirigente 'popular' había reivindicado los resultados que el PPdeG logró en las elecciones del 21 de octubre, al aumentar en tres su número de escaños pese al escenario de "extraordinarias dificultades". La clave del éxito electoral de los 'populares' Feijóo la ha interpretado como que "Galicia no es del PP, sino que el PP es de Galicia".

No obstante, ha advertido que, "de la misma forma que la mayoría absoluta del PP no es un cheque en blanco, tampoco la mayor división de la oposición debe traducirse en una mayor confrontación", en alusión a la entrada en la Cámara de los nueve diputados de Alternativa Galega de Esquerda, la coalición de IU y la formación de Xosé Manuel Beiras escindida del BNG.

"Démosle al galleguismo su verdadero significado. Galleguista es aquel que se alía con sus contemporáneos para hacer posibles las ilusiones comunes y mirar juntos hacia adelante", ha proclamado, mientras que ha hecho hincapié en que en Galicia "hay sitio para todos". Para Feijóo, es necesario abrir vías de cooperación, y ha alertado de que "el minifundismo puede ser un pecado venial en épocas de bonanza económica, pero se convierte en mortal en estos tiempos de crisis".

Por su parte, Feijóo ha garantizado "firmeza" para defender los intereses generales de Galicia cuando crea que se ven amenazados, pero ha puntualizado que el modo de reivindicarse "no es desde la estridencia, sino desde el ejemplo".

"Dicen que lo peor ya pasó. Dicen también que lo mejor está por llegar. Yo digo, convencido, que Galicia avanzará, que Galicia crecerá y que Galicia resurgirá. Galicia, Galicia, Galicia", ha concluido Feijóo su intervención de en torno a hora y media en la primera sesión del debate de investidura.

Los 49 folios de su discurso, interrumpidos por más de una veintena de aplausos desde las bancadas populares, fueron seguidos desde la tribuna de invitados por cargos institucionales del PP, como los tres presidentes de sus diputaciones, alcaldes como los de Santiago y Ferrol, el delegado del Gobierno en Galicia, Samuel Juárez, o exdiputados como el socialista Ismael Rego. Entre los asistentes también estaba una de las hermanas del expresidente de la Xunta, Rosario Fraga, madre del portavoz parlamentario del PPdeG, Pedro Puy.

El Partido Popular califica de “chapuza” las obras del Concello en Balaídos para evitar que caigan más cascotes


· Mientras el concejal López Font contesta por escrito al PP que no hay ningún informe técnico sobre el estadio, el alcalde afirma que se hizo uno de urgencia. “Es una falta total de coordinación en el gobierno municipal, un desgobierno”, afirma el concejal Antonio Bernárdez.

· “El propietario de la instalación es el Concello y el alcalde debería actuar de forma inmediata para obtener un diagnóstico general de todo el recinto, en lugar de apresurarse, a modo de ‘Pepe Gotera y Otilio’, a poner parches”, afirma el concejal del PP.

· El Grupo Popular solicita “la urgente intervención en el estadio de Balaídos, para conocer, valorar y actuar sobre el problema de raíz y evitar más desprendimientos de las gradas”.



El Grupo Municipal del Partido Popular exigió esta mañana al alcalde que actúe con responsabilidad en el estadio de Balaídos: “El propietario de la instalación es el Concello y el alcalde tenía que haber actuado el día después de la caída de los cascotes con técnicos municipales, para valorar las condiciones del estadio y tomar las medidas preventivas adecuadas y no dedicarse a parchear la fachada dañada, que es una auténtica chapuza”, denunció el concejal del PP, Antonio Bernárdez, que rechazó el argumento del alcalde cuando éste señaló que desde hace 30 años no se realizaba ninguna labor de conservación en las instalaciones.

El PP no entiende la irresponsabilidad del gobierno municipal. Mientras el concejal López Font envía un escrito de respuesta al Grupo Popular en el que señala que no hay ningún informe de técnicos municipales sobre el estadio, el alcalde afirma públicamente que se hizo un informe de urgencia para acometer pequeñas reparaciones. “Otro despropósito más de un gobierno que actúa para parchear los problemas sin importarle la raíz de los mismos”, criticó Bernárdez.

El Partido Popular se pregunta: “¿No sería más razonable ponerse manos a la obra para localizar el origen de los desprendimientos en lugar de hacer lo que se está haciendo -enviar a ‘Pepe Gotera y Otilio’, con todo el respeto para quienes realizan los trabajos- y esperar más adelante a tomar medidas?”.

“Balaídos lleva años con este problema. La historia es cíclica, cada vez que se habla del nuevo estadio o de la ciudad deportiva, aparecen los desprendimientos, ¿habrá meigas?, ¿será casualidad?”, cuestionó Bernárdez. “Lo cierto del caso es que nadie se toma en serio el problema. Desde la oposición, ahora que conocemos que no hay ningún informe, exigimos la urgente intervención para conocer, valorar y actuar sobre el problema de raíz de los desprendimientos de las gradas del estadio municipal de Balaídos”, sentenció el concejal del Partido Popular.

Feijóo: "Galicia avanzará, Galicia crecerá e Galicia rexurdirá"

• Pide a confianza da Camara cun proxecto para que Galicia rexurda, que apoia nun fondo para o crecemento, nunha lei do emprendedor e en máis innovación e internacionalización

• Garante a solvencia das contas públicas tamén nesta lexislatura para que Galicia siga por diante e cos servizos públicos blindados

•Chama ao acordo político para alcanzar nunha postura de país polo futuro do medio rural, así como nos fondos europeos, no financiamento autonómico ou na ordenación municipal

• Anuncia a creación dun Fondo para o Crecemento, que primará investimentos estruturais e infraestruturas que melloren a competitividade de Galicia e que nace co obxectivo de lograr emprego neto nesta lexislatura
• Desenvolverá en 2013 un plan de axuda aos emprendedores, que inclúe catro rebaixas fiscais e incentivos de financiamento destinados especialmente aos mozos desempregados

• Ve prioritario profundar na aposta pola innovación e anuncia neste senso a posta en marcha dun Programa de Captación de Talento que reteña aos investigadores na Comunidade
• Pon a alianza con PEMEX como exemplo dos bos resultados da estratexia de internacionalización da Xunta e proponse reforzar as misións comerciais nesta lexislatura
• Pide que se habilite o mes de xaneiro na Cámara para aprobar os presupostos de 2013 o antes posible, e garante que o Goberno remitirá as contas do próximo ano en decembro


BLINDAXE DOS SERVIZOS PÚBLICOS
• Compromete máis sanidade pública na próxima lexislatura, cunha Lei inédita que garanta tempos máximos de espera e continuando o impulso ás seis infraestruturas hospitalarias en marcha
• No eido da educación, anuncia unha Lei de Formación Permanente e a reordenación dos fondos de formación para que actúen como unhaverdadeira política de emprego, así como retomar a tramitación da Lei de Universidades para lograr unha oferta máis racional
• Avanza a creación doutras 6.000 novas prazas públicas de residencias, centros de día e escolas infantís, como ocorreu na pasada lexislatura
• Como medida adicional para os afectados por desafiuzamentos, poñerá á súa disposición o parque de vivendas de promoción pública baleiras ou sen adxudicar

MÁIS SOLVENCIA

• Garante que blindará a solvencia de Galicia como na pasada lexislatura para que siga financiándose sen sobresaltos e se manteña como unha das comunidades que paga en menos tempo aos seus provedores
• Anuncia que Galicia é a única comunidade que xa ten completado o seu Programa de Endebedamento para este 2012 e proponse reducir a débeda autonómica respecto ao nivel actual e á media das comunidades
• Di que a estabilidade das contas públicas permitirá volver ser a autonomía con menos axustes o próximo ano e que o próximo goberno non atope buratos económicos nin facturas nos caixóns

A VERDADE DA SITUACIÓN
• Confía en que Galicia volverá a falar de crecemento nesta lexislatura pero matiza que 2013 será aínda moi difícil e que haberá que seguir traballando na transición económica nos dous próximos anos
• Plantexa a necesidade de redobrar esforzos para lograr unha aterraxe suave dos fondos europeos e proporá ao Goberno central a creación dun foro permanente que garanta unidade de acción coas comunidades que tamén deixan de ser Obxectivo 1
• Remitirá ao Estado un estudo sobre o financiamento autonómico para que se reforcen os instrumentos de cohesión e para que o CPFF recupere o temón na elaboración do novo modelo
• Mantén vixente a aspiración dunha entidade vinculada a Galicia e comprométese a seguir tutelando que se respecten os intereses dos emprendedores e dos aforradores galegos
• Agarda que os traballos da comisión de investigación sobre a xestión das caixas sirvan para que se aclare o que sexa preciso, se asuman responsabilidades e, sobre todo, que non se volvan repetir os erros do pasado

COMPLETAR A REFORMA INSTITUCIONAL
• Máis austeridade:
• Di que Galicia seguirá contando co goberno máis reducido de todas as nacionalidades históricas, en altos cargos e persoal de gabinete, e anuncia a terceira fase do Plan de Racionalización da Administración paralela
• Urxe aos concellos a ordenar a táboa salarial dos cargos municipais, plantexa estudar unha nova redución das subvencións a partidos, sindicatos e patronal e dará cumprimento á proposta de reducir o número de deputados avalada polas urnas

• Máis disciplina orzamentaria:
• Aspira a que Galicia siga sendo pioneira no control dos cartos públicos e avanza a elaboración dunha nova Lei de Réxime Financeiro que medirá a través de 400 indicadores os resultados de cada euro investido

• Máis eficiencia:
• Dará continuidade á busca de ineficiencias na Administración, potenciando a contratación centralizada dos servizos da Xunta ou cun sistema electrónico de presentación de avais
• Insiste en que lograr máis eficiencia nos servizos públicos é a mellor maneira de poder amplialos e nesta liña poñerá en marcha unha Plataforma Loxística de material sanitario e consolidará a aposta polo aforro farmacéutico

• Máis cooperación:
• Reitera a súa aposta polo maior entendemento entre os pequenos municipios e plantexa que tamén as grandes cidades se involucren neste proceso para consolidarse como referentes de poboación europeos
• Recorda os froitos do Diálogo Social na pasada lexislatura con máis dunha trintena de acordos e plantexa a necesidade de darlle continuidade nos próximos anos con novos acordos

PLANIFICACIÓN TERRITORIAL E DOS SECTORES PRODUTIVOS
• Plantexa un pacto para o rural, cunha nova regulación que evite o abandono, facilite a volta ao rural e loite contra o minifundismo, así como cun programa de ordenación forestal que suporá case 40.000 xornais de traballo
• Propón continuar cunha nova Lei do Solo consensuada e con vocación de permanencia a ordenación territorial iniciada coas Directrices de Ordenación do Territorio e o Plan do Litoral
• Agarda alcanzar o peche da fenda tecnolóxica achegando a Banda Larga ao 100 % dos galegos en 2013 e cunha nova Lei de Telecomunicacións
• Avanza a próxima aprobación dun Decreto de Comercialización para vender mellor os produtos pesqueiros e unha Lei de Acuicultura que permita recuperar o liderado do sector
• Destaca os avances logrados no sector naval, como o novo sistema de tax-lease recentemente aprobado ou cos pedidos efectivos tanto para os estaleiros públicos como privados
• Dentro do apoio aos sectores produtivos, tamén compromete seguir propiciando a fabricación de novos modelos de automoción en Galicia así como acompañar á industria auxiliar a abrir novas vías de negocio noutros mercados

RESPONSABILIDADE POLÍTICA
• Comprométese a gobernar para todos e asegura que a maior ofensiva de Galicia se é investido Presidente dirixirase contra o paro e contra a crise económica
• “Estamos en Europa e somos Europa. Estamos en España e somos España. E todo iso porque estamos e somos Galicia”, subliña
• Pide trasladar a Galicia real ao Parlamento nunha Galicia que aspira a reivindicar en España “non coa estridencia, senón co exemplo”


O presidente do Partido Popular de Galicia solicitou hoxe a confianza da Cámara cun proxecto que pretende lograr o rexurdir de Galicia e, con ese propósito, avanzou novos instrumentos económicos cos que dotará ao Goberno galego se é investido Presidente, como a creación dun Fondo para o Crecemento nos orzamentos do próximo ano, a aprobación dunha Lei de apoio aos emprendedores ou a ampliación da aposta pola innovación e a internacionalización dos sectores produtivos.

“Galicia avanzará, Galicia crecerá e Galicia rexurdirá”, dixo como conclusión da súaintervención, na que se amosou optimista de cara ao futuro, convencido de que “a historia de Galicia é a historia do éxito colectivo dun pobo”. Con ese obxectivo, fixo un chamamento ao acordo das forzas parlamentarias para alcanzar unha postura de país en asuntos fundamentais, como o futuro do medio rural, a negociación dos fondos europeos, o modelo de financiamento autonómico ou a ordenación do mapa municipal.

Nesa liña, reiterou que o seu compromiso é “gobernar para todos” e o seu obxectivo lograr que Galicia abra “unha nova etapa que nos leve da austeridade e do rigor ao crecemento”. “Creo que todos compartimos este mesmo obxectivo e por iso non esperen de min que busque inimigos nin en España, nin en outras Comunidades, nin tampouco na oposición”, dixo, e garantiu que a maior ofensiva que vai lanzar Galicia se é investido Presidente dirixirase contra o paro e contra a crise económica,subliñou.

O líder popular mostrouse convencido de que Galicia “só pode avanzar e mirar cara adiante”, aínda que recoñeceu que o camiño ata logralo non será sinxelo, como non o foi ata o de agora. “Pero as galegas e os galegos non nos elixiron para facer o fácil senón para facer o necesario e actuar de xeito responsable”, engadiu, ecomprometeuse a seguir dicindo a verdade porque “é a primeira obriga dun político e o primeiro dereito dun cidadán”. “Custe o que custe porque o contrario ten aínda un prezo maior para os propios cidadáns”, sentenciou.

Así, explicou que a situación de Galicia, como parte dunha España que está nunha profunda crise, segue sendo mala, aínda que engadiu tres precisións. Por un lado, recordou que distintos organismos coinciden en que despois dun 2013 que será moi difícil, aínda con aumento máis leve de desemprego e con caída do Produto Interior Bruto, a partir de 2015 poderían empezar a concretarse os primeiros datos positivos. Tamén subliñou a mellor situación de Galicia que a sitúa nunha “vantaxe comparativa” para encarar o futuro.

Froito disto, concluíu que Galicia volverá ser a autonomía con menos axustes o próximo ano e que está en mellores condicións para ser das primeiras en saír da crise. Respecto a esta posibilidade, mostrouse convencido de que esta será, por fin, a lexislatura na que se volverá falar de crecemento, aínda que puntualizou que será preciso seguir traballando nunha transición económica, nos dous primeiros anos, cara ese obxectivo.

Fondo para o crecemento
Pese á dificultade histórica de acumular exercicio tras exercicio, unha caída dos recursos públicos, Feijóo explicou que “as contas do próximo ano, e en maior medidas as de 2014, poden concibirse como unha transición na que, sen abandonar a senda do rigor, podemos e debemos encamiñar a nosa política económica ao crecemento”.

Con ese obxectivo, amosou a súa intención de que as contas para o vindeiro exercicio sexan autorizadas polo Consello da Xunta antes de que remate o ano; e, para que poidan ser debatidas e aprobadas coa máxima celeridade, propuxo que a tal efecto se habilite o mes de xaneiro no Parlamento.

“Unhas contas que serán consecuentes co teito de gasto aprobado en xullo por esta Cámara e que suporán que: Galicia volverá cumprir as esixencias de déficit; manterá a súa solvencia; blindará todas as súas prestacións públicas básicas; e poderá seguir atenuando aquelas decisións nas que haxa marxe de manobra para as Comunidades”, resumiu.

Así mesmo, explicou que Galicia porá en marcha novos instrumentos para transitar cara o crecemento na nova lexislatura coa creación dun fondo público de crecemento e cunha aposta ampla e continua neste período polo emprendemento, a innovación e a internacionalización.

No tocante ao Fondo para o Crecemento, precisou que terá varias características fundamentais: centralizará e coordinará os principais investimentos produtivos e os principais instrumentos de dinamización económica da Xunta; e quedará aberto, é dicir, poderá ser ampliado de forma proporcional ao incremento que se vaia rexistrando nos ingresos autonómicos.

“O Fondo para o Crecemento ten o obxectivo claro de lograr a creación de emprego neto nesta lexislatura. E ten prioridades xa determinadas, que é apostar por aqueles investimentos que verdadeiramente fagan máis competitivo o noso territorio e á nosa xente”. Así, explicou que para a dotación deste Fondo primaranse tres ámbitos: investimentos que contribúan ás principais reformas estruturais que precisa a economía galega, de xeito concreto, no lácteo e no forestal; infraestruturas que melloren a competitividade de Galicia, na mesma liña que temos feito na pasada lexislatura priorizando os investimentos tecnolóxicos, viarios, sanitarios ou hidráulicos; e incentivos á innovación e á exportación, dous eixos que seguiránsendo prioritarios na nosa estratexia económica”.

Lei do Emprendedor
O presidente do PPdeG afirmou que a clave da recuperación económica está na capacidade de fomentar a actividade emprendedora. E, neste campo, anunciou que un dos principais instrumentos para apoiar ao tecido produtivo será a Lei do Emprendedor. A norma remitirase ao Parlamento no seu primeiro período de sesións, aínda que algunhas das medidas que nela se promoverán xa se van integrar nos orzamentos de 2013 para que poidan ser aplicadas no próximo exercicio.

“Haberá distintos instrumentos entre os que me gustaría salientar: unha bolsa do emprendedor que permita a unha persoa traballar a tempo completo nun proxecto innovador, e co apoio de mentores especializados. Microcréditos que financien a posta en marcha de empresas e cubran os seus custos iniciais ata que xere beneficios. Combinar a fórmula coñecida como business-angels co capital risco público, de xeito que sexa máis sinxelo que un emprendedor que xa conte con investimento privado poida complementalo con capital risco público. Axuda durante un ano para o pago das cotas á Seguridade Social dos novos autónomos. E ampliar as axudas xa existentes á contratación indefinida de ata tres traballadores por un autónomo”.

No referido ao compromiso xa coñecido de incluír un paquete de incentivos que permitan favorecer a creación de empresas e de emprego, resaltou: estender a dedución por investimentos en capital de entidades de nova creación aos mozos emprendedores, cunha nova dedución no IRPF do 20% (límite 4.000 euros); duplicar a dedución do IRPF, ata o 20% e límite de 8.000 euros, para as persoas que invistan en accións ou participacións de novas entidades ou de recente creación; redución do 95% da base impoñible do imposto de sucesións e doazóns naquelas doazóns a fillos e descendentes dos cartos destinados á creación dunha empresa ou dun negocio, tendo en conta o patrimonio preexistente do donatario; e dedución do 100%, no imposto de actos xurídicos tanto na transmisión de inmobles destinados a local comercial como nos préstamos para adquirilos”.

Programa de Captación de Talento. Innovación e Internacionalización
O novo Goberno galego intensificará tamén, segundo Feijóo, a folla de ruta trazada nesta lexislatura a través da innovación e a internacionalización. “Temos feito e imos seguir facendo un esforzo de planificación, a través da Axencia de Innovación ou do Plan I2C. E temos feito e imos seguir facendo un esforzo en recursos materiais que agrupe arredor da innovación a todos os axentes implicados nela: ás universidades, aos servizos públicos, e ao eido privado”, asegurou.

Feijóo reiterou o compromiso e a obriga cos investigadores e aseverou que o próximo ano poñerase en marcha un Programa de Captación de Talento cun dobre obxectivo: reter en Galicia aos investigadores galegos mellor formados para facer máis rendible o investimento en I+D; e atraer investigadores de fóra de Galicia en áreas estratéxicas para o noso desenvolvemento.

No campo da internacionalización, Feijóo afirmou que seguirase completando e reordenando a Rede de Plataformas no Exterior e reforzaranse os distintos programas en marcha para facilitar as exportacións. E expresou a intención de reforzar de forma importante a axenda de misións comerciais no estranxeiro, logo de lembrar os avances producidos en sectores como o alimentario, cunha presenza de Nestlé en Galicia ata o téxtil, coa ampliación xa en marcha, das instalacións de Inditex en Arteixo. Ou tamén no eido da automoción, coa fabricación dos novos vehículos eléctricos de PSA Peugeot Citroen; ou no do naval, co acordo asinado coa petroleira Pemex.

“Probablemente non todas as misións terán os resultados desexados, pero non lles caiba dúbida de que nunca será por non telo tentado”, sentenciou, logo de comunicar que a Xunta xa está en coordinación cos estaleiros públicos e privados de Galicia para unir esforzos e ser máis fortes á hora de presentar oferta aos armadores brasileiros.

Blindaxe dos servizos públicos
Segundo o líder popular, que un partido ou un Goberno sexa ou non sexa social non depende dunha autodeclaración senón da eficacia. “Todos somos partidarios do benestar pero hai que demostralo”, dixo, logo de avanzar a creación doutras 6.000 novas prazas públicas de servizos sociais “como fixemos na pasada lexislatura”.

“Seguiremos defendendo a Sanidade pública, con máis tecnoloxía, con mellores infraestruturas e con máis prestacións. Ampliaremos o hospital público de Ourense, o da Mariña, o do Salnés como estamos a ampliar o da Coruña. Remataremos o hospital público de Vigo como rematamos o Hospital Publico de Lugo. Construiremos o de Pontevedra como estamos a construír o de Vigo. E faremos 17 centros de saúde como fixemos 19 novos e reformamos 10”, subliñou no eidosanitario, ao que engadiu as principais características da nova Lei de Garantías de Prestacións Sanitarias, que será unha das primeiras que se aproben no Parlamento.

Ademais, precisou que o Goberno galego seguirá apoiando aos que máis están sufrindo os efectos da crise, como se ten visto recentemente co drama dos desafiuzamentos, “e, neste senso, ademais das decisións adoptadas a nivel nacional, e ademais das medidas de apoio que xa prevé a Lei de Vivenda, poñerase en marcha unha medida adicional e inmediata, consistente en poñer a disposición dos afectados, priorizados segundo a súa situación económica e as súas cargas familiares, o parque de vivendas de promoción oficial que están baleiras ou sen adxudicar”.

En materia de educación, avogou por seguir completando as posibilidades de Formación Profesional.
“No ámbito formativo impulsaremos a Lei Galega da Formación e Cualificación Permanente, para coordinar a formación en competencias profesionais ao longo da vida. E, na mesma liña, no ámbito administrativo, reordenaremos os fondos dispersos en formación non regradas para colocar aos centros de formación profesional como instrumentos xeradores de emprego”, dixo, logo de precisar que no eido universitario retomarase a tramitación da Lei de Universidades para lograr unha oferta máis racional.

Desde a ensinanza obrigatoria, a Xunta seguirá cumprindo co propósito de que as próximas xeracións sexan cada vez máis competitivas, e continuará coa aposta pola introdución nos colexios e institutos das novas tecnoloxías e do inglés.

Feijóo precisou, amais, que o Tribunal Superior de Xustiza de Galicia ven de avalar que nesta Comunidade bilingüe, o ensino sexa en equilibrio entre as dúas linguas oficiais e que se poida dar cabida tamén a un idioma estranxeiro; ratificando o sentir dunha inmensa maioría de cidadáns que xa non consideran a situación lingüística como un problema. Un 99% segundo o CIS.

“Entendemos que o ensino é coñecemento e valores. Coñecemento é non renunciar a ningunha das nosas linguas. Valores son a liberdade, a corresponsabilidade ou a participación dos pais na educación dos seus fillos. Tamén o respecto a Xustiza. Conforme a isto quero dicir que seremos coherentes e actuaremos en consecuencia coa marxe de manobra que nos outorga a Xustiza; e tamén, coa mesma determinación, seremos consecuentes co noso compromiso cos pais e coa liberdade, apoiado maioritariamente nas urnas tanto en 2009 como neste 2012”.

Solvencia de Galicia
Entre as fortalezas coas que conta Galicia no futuro para implementar estas propostas, Feijóo recordou que o próximo goberno non atopará sorpresas como facturas nos caixóns ou buratos nos presupostos e, por este motivo, tivo un recoñecemento para as doce persoas que formaron parte do Goberno autonómiconos últimos catro anos. “Gobernaron Galicia no momento máis complexo e por moi grandes que foran as dificultades, todos os días cumpriron co seu deber; e o seu legado nas áreas que ocuparon é hoxe orde, rigor, planificación e responsabilidade”, resaltou.

Tamén recordou que Galicia é a única comunidade que mantivo a solvencia das súas contas nos últimos anos e, neste senso, ratificou o seu compromiso de seguir loitando por blindar a estabilidade da comunidade. Non en van, remarcou que ser solventes permitirá seguir despexando o risco de perda de autonomía, polo que garantiu que Galicia non recorrerá a fondos adicionais habilitados para as Comunidades por parte do Goberno central, salvo que sexa un mecanismo para todas.

Do mesmo xeito, expuxo que ser solventes tamén permitirá seguir facendo fronte aos pagos a provedores en mellores condicións e prazo medio que o resto das comunidades, obxectivo que mantivo para esta lexislatura; así como permitir a Galicia seguir financiándose por si mesma. Ao fío disto último, anunciou que Galicia xa ten completado o seu Programa de Endebedamento para este 2012, a única comunidade que o logrou en toda España.

Diante desta situación, avanzou que non só seguirá traballando para manter a débeda de Galicia por debaixo da media nacional, como se conseguiu na pasada lexislatura por primeira vez na historia de Galicia, senón que ademais o seuobxectivo pasa tamén por ir reducindo progresivamente os niveis de endebedamento. Así mesmo, precisou que ser solventes e controlar as contas públicas permitirá poder seguir mantendo e mesmo incrementando as prestacións públicas dos cidadáns, e evitar drásticos axustes que están adoptando outras comunidades.

Fondos comunitarios 2014-2020
Dentro do seu compromiso coa verdade, Feijóo explicou que a economía galega non está exenta de condicionantes, entre os que destacou o próximo orzamento da Unión para o período 2014-2020, asegurando que, lonxe dunha relaxación ante os avances logrados na pasada lexislatura, “é o próximo ano 2013, na recta final das negociacións, cando temos que redobrar os esforzos posto que, neste momento de recesión na Eurozona, o futuro e a intensidade dos fondos europeos para Galicia está nunha situación de serio risco”.

Deste xeito, avanzou a proposta de crear un foro autonómico entre o Goberno central e as comunidades que deixan de ser obxectivo 1 da Unión –Andalucía, Castela A Mancha e Galicia-, que permita unha coordinación permanente e unidade de acción en tres frontes. A curto prazo, para a creación efectiva desa rede de seguridade que garanta a maior porcentaxe posible dos fondos que Galicia percibe actualmente. A medio prazo, para que se lle dea máis peso ás alianzas interrexionais nos fondos europeos, tal e como contempla a previsión da Comisión de aumentar nun 30% os recursos para cooperación territorial. E, unha vezaprobado o presuposto, para que se formule no ámbito do Estado unha revisión dos criterios de distribución do Fondo de Compensación Interterritorial, de xeito que tamén a nivel nacional se fixe unha compensación transitoria proporcional para as comunidades afectadas pola perda de fondos europeos.

Un novo modelo de financiamento autonómico
No tocante ao modelo de financiamento autonómico, o presidente dos populares galegos sinalou que son moitas as comunidades que consideran inxusto o modelo actual no momento no que se aprobou rompendo un acordo xeral que existía con anterioridade “e que, aínda por riba, foi incumprido na súa aplicación”. E, precisou que a primeira proposta de Galicia neste eido vai ser que se devolva o protagonismo a quen corresponde, tanto na súa configuración como no seu destinatario, é dicir, ao Consejo de Política Fiscal y Financiera. Tamén avogou por recuperar o obxectivo real do financiamento autonómico, “que non é un diñeiro que vai a parar aos gobernos das comunidades sen máis. É un diñeiro que vai directamente aos servizos públicos dos cidadáns, que é o que xestionamos as Comunidades”.

Con esa convicción, o líder do PPdeG afirmou que Galicia remitirá ao Goberno central nos próximos meses un estudo no que se especifique o gasto no que incorre a comunidade galega por cada servizo que presta e no que haberá dúas propostas de especial relevancia para as comunidades damnificadas polo modelo actual. Por un lado, reforzar os instrumentos para unha maior cohesión e converxencia interna de España, cun maior peso de criterios que condicionan de forma moi intensa a prestación de servizos en Galicia, como é a dispersión e o avellentamento. E, por outro, buscar fórmulas que proporcionen ás autonomías unha maior certeza financeira, como pode ser a fixación dun solo plurianual que permita financiar proxectos a medio prazo.

Contar cunha entidade financeira vinculada a Galicia, un obxectivo vixente
Sobre a situación financeira en España, con carácter xeral, e en Galicia, de forma máis concreta; Feijóo subliñou que a aspiración de contar cunha entidade vinculada a Galicia segue vixente. “Galicia ten resistido ata agora a unha tormenta financeira que se levou por diante outros proxectos na maior parte das comunidades. E o certo é que, a día de hoxe, mantemos a posibilidade dun banco radicado en Galicia que conte cun plan de recapitalización aprobado por Bruxelas, que lle permita seguir sendo unha entidade coa súa sede social en Galicia, e co seu compromiso prioritario nos intereses dos galegos; namentres a maior parte das entidades diluíronse”.

O responsable dos populares galegos lembrou que se isto ten sido posible ata agora é porque Galicia creu nas súas posibilidades como houbo investidores que creron nun proxecto financeiro de futuro para Galicia. E, neste sendo, salientou que é preciso e é xusto que se chegue a un acordo entre o FROB e os investidores para que manteñan a súa participación na entidade financeira.

Así mesmo, e a pesar de que a Administración autonómica perdeu a tutela financeira que tiña sobre as caixas tralo decreto estatal que as converteu en bancos;Feijóo expresou a seguridade de que “si imos tutelar, como o fixemos ata agora, que se respecten os intereses de Galicia, dos emprendedores e das familias”.

Concretamente, referiuse á situación que afecta os miles de cidadáns que sufriron os abusos na comercialización das participacións preferentes e da débeda subordinada. “É un problema de gran complexidade, pero desde logo o compromiso da Xunta con todos os que foron enganados segue en pé e confío en que tamén se manteña a actitude responsable da entidade financeira, que xa permitiu a case 10.000 familiares recuperar o seu diñeiro, arredor de 200 millóns de euros, a través da arbitraxe que impulso o Goberno galego.

Feijóo destacou que o caso das preferentes ilustra con enorme dureza a irresponsabilidade que gobernou nos últimos anos as dúas caixas galegas, ocasionando demasiados riscos, investimentos dubidosos e inmoralidades como as indemnización dos ex directivos; sen que o órgano regulador e supervisor actuara como tal. Ao fío disto, recordou que sempre foi partidario de que a xestión das caixas galegas sexa obxecto dunha comisión de investigación e, a tal efecto, xa hai unha solicitude rexistrada polo Grupo Parlamentario Popular na Cámara. “Pedín que se levase a cabo no momento máis axeitado, para non entorpecer o proxecto de recapitalización. Pois ben, este é o momento”, sentenciou, e desexou que sirva paraaclarar todo o que sexa preciso, que se asuman responsabilidades pero sobre todo que non se volvan repetir os erros do pasado.

Completar a reforma institucional
Feijóo salientou que Galicia seguirá falando de austeridade, ben entendida, avanzando que: “Galicia seguirá sendo a nacionalidade histórica co goberno máis reducido; ese goberno terá aínda menos altos cargos que na anterior lexislatura;continuaremos a diminución da estrutura da Xunta, con novas fusións no seo da Administración autonómica; consolidaremos a redución de gabinete, xa reducido preto dun 40% na pasada lexislatura. Seguiremos superando a materia de reducir o custo da Administración Paralela cunha norma que iguale as condicións laborais dos traballadores dos entes públicos; así como poñendo en marcha a terceira fase do Plan de Racionalización da Administración Paralela que xa nos permitiu reducir á metade os entes públicos da Xunta e aforrar 25 millóns de euros”.

Máis aló da Xunta, o candidato popular pediu o apoio das forzas da oposición para promover unha maior austeridade noutros tres ámbitos políticos: para ordenar os salarios dos cargos municipais conforme a criterios obxectivos e tamén regular de xeito homoxéneo os salarios dos traballadores de concellos e deputacións provinciais; para analizar conxuntamente unha nova redución das subvencións a partidos políticos, sindicatos e patroal; e para reducir o número total de deputados do Parlamento autonómico, “proposta avalada polas urnas”.

Máis disciplina orzamentaria e máis eficiencia
Galicia seguirá, tamén, falando de disciplina orzamentaria e, con este obxectivo, remitirase ao Parlamento unha nova Lei de Réxime Financeiro que introducirá na Administración autonómica unha nova forma de presupostar, de xeito que tanto na súa concepción como na súa aplicación se reduzan ao máximo as ineficiencias. Cada partida será valorada polos recursos que emprega e avaliada polos resultados que se obteñen en base a máis de 400 indicadores introducidos no Plan Estratéxico para a Economía aprobado na pasada lexislatura.

Así mesmo, darase continuidade á busca de ineficiencias na Administración, potenciando a contratación centralizada dos servizos da Xunta ou cun sistema electrónico de presentación de avais. Feijóo insistiu en que lograr máis eficiencia nos servizos públicos é a mellor maneira de poder amplialos e, nesta liña, avanzou a posta en marcha dunha Plataforma Loxística de material sanitario e a consolidación da aposta polo aforro farmacéutico.

Máis cooperación
No tocante á cooperación, Feijóo asegurou que o Goberno galego seguirá traballando para que siga sendo posible a coordinación cos grupos parlamentarios; para que siga sendo posible a coordinación cos axentes sociais; e para que siga sendo posible a coordinación co Goberno central.

“E seguirei traballando, tamén, para que siga sendo posible, e con máis intensidade, a coordinación da Xunta cos municipios e a coordinación entre os propios municipios. Sigo convencido de que o un maior entendemento entre os pequenos municipios é o axeitado. Pero tamén é a mellor maneira de ter un territorio mellor dimensionado e máis acorde coa realidade da UE. E, por iso, convido tamén as grandes cidades a involucrarse neste proceso cos seus concellos limítrofes e se consoliden como grandes núcleos de poboación europeos”, engadiu.

O líder dos populares galegos lembrou os froitos do Diálogo Social na pasada lexislatura con máis dunha trintena de acordos e plantexou a necesidade de darlle continuidade nos próximos anos con novos acordos.

Pacto polo futuro do rural e apoio aos sectores produtivos
Feijóo propuxo que un dos pactos prioritarios que se alcance nesta lexislatura sexa unha verdadeira estratexia rural. “Non podemos resignarnos a ver no rural o noso pasado e propóñolles traballar para que no rural poida estar tamén o noso futuro”.

O candidato popular anunciou que se levará a cabo unha estratexia que completará o pacto polo futuro do rural galego que se sentará sobre catro instrumentos fundamentais: evitar o abandono e facilitar a volta ao rural, cunha Lei da agricultura de Galicia; loitar contra o minifundismo, para o que se promoverá unha Lei de mellora da estrutura territorial de Galicia, que substitúa á Lei de Concentración parcelaria de Galicia para adaptala ás necesidades do século XXI; facer máis rendible a nosa riqueza forestal, botando a andar un Programa de OrdenaciónForestal, que suporá case 40.000 xornais de traballo; e a elaboración dun Plan de industrialización do rural galego.

“En suma, unha planificación estrutural do rural galego que acompañe á planificación que iniciamos noutros sectores estratéxicos da nosa economía durante a pasada lexislatura e á que debemos dar continuidade. A planificación para a pesca, que seguiremos desenvolvendo da man do sector traballando por mellorar a adecuación das cotas de pesca; cun novo modelo de xestión ordenada dos caladoiros; e cun Decreto de comercialización. E a planificación para a acuicultura, para seguir creando condicións óptimas que permitan atraer investimentos cara Galicia, comezando a apurar os pasos do marisqueo no necesario camiño cara á súa conversión nunha actividade da acuicultura; e, ademais completaremosoperativamente o Plan Director neste mesmo ano e, imos desenvolver a Estratexia de Acuicultura, con especial atención á futura Lei de Acuicultura”.

Así mesmo, propuxo continuar cunha nova Lei do Solo consensuada e con vocación de permanencia, a ordenación territorial iniciada coas Directrices de Ordenación do Territorio e o Plan do Litoral. E expresou o obxectivo de alcanzar o peche da fenda tecnolóxica achegando a Banda Larga ao 100% dos galegos en 2013 e cunha nova Lei de Telecomunicacións.

O presidente do PPdeG destacou tamén os avances logrados no sector naval, como o novo sistema de tax-lease recentemente aprobado ou cos pedidos efectivos tanto para os estaleiros públicos como privados. E, dentro do apoio aos sectores produtivos, tamén se comprometeu a seguir propiciando a fabricación de novos modelos de automoción en Galicia así como acompañar á industria auxiliar a abrir novas vías de negocio noutros mercados.

Análise do resultado electoral
Ao longo da súa intervención, Feijóo amosouse consciente de que son moitos os problemas que persisten, de que hai obxectivos que non se alcanzaron e de que cada día hai percorrido para mellorar e, por iso, desbotou o erro de interpretar que os cidadáns só ven acertos na xestión do PP, malia que esta formación vira ampliada a súa maioría a 41 escanos. Aínda que valorou este feito porque, contra o que ocorreu en Euskadi ou en Cataluña recentemente, Galicia demostrou que “a crise non cambia gobernos”, asegurou que “non hai espazo para a compracencia pero si para a autocrítica”.

Así, propúxose traballar na mesma liña que na pasada lexislatura, sen prometer imposibles pero si facendo todo o posible para afrontar a situación actual, e mantendo a coalición cos galegos. “Galicia non é do PP, senón que o PP é de Galicia”, sentenciou, e pediu ao resto dos grupos parlamentarios que actúen do mesmo xeito.

Neste senso, asegurou que do mesmo xeito que a maioría absoluta do Partido Popular non é un cheque en branco, tampouco a maior división da oposición debetraducirse nunha maior confrontación. De feito, aludiu á porcentaxe de abstención dos pasados comicios de outubro para reiterar a súa preocupación pola crecente desafección política dos cidadáns e concluír que “a política necesita tamén facer autocrítica e ten que facelo actuando”.

“Sabemos onde estamos e sabemos o que somos. Estamos en Europa e somos Europa. Estamos en España e somos España; e todo iso porque estamos e somos Galicia”, explicou, e resolveu dicindo que Galicia vai practicar, como sempre fixo, un galeguismo fiel ao seu Estatuto de Autonomía e leal aos principios da Unión Europea e á Constitución Española, pero sen menoscabo da defensa intereses e dereitos dos galegos.

O candidato popular reivindicou o exemplo dos galegos, consciente de que grazas eles e “Galicia é unha comunidade democrática e dona de si. “A sociedade galega estase enfrontando con responsabilidade á crise”, dixo, e engadiu que son os cidadáns os que transmiten na súa loita diaria que “a mellor rebeldía é o traballo serio, a solidariedade, a capacidade para formar entre todos un gran equipo”.

Por iso, propuxo trasladar esa Galicia real ao Parlamento e facer na Cámara “o que os galegos fan decote: entenderse”. De xeito concreto, ofreceu aos grupos parlamentarios diversas posibilidades de pacto, relativos aos fondos europeos, á defensa de Galicia no mapa financeiro, ao novo sistema de financiamento autonómico ou á necesidade de incentivar o crecemento dende os orzamentos do próximo ano 2013. Tamén apostou por chegar a acordos polo futuro do medio rural, a planificación do territorio, o futuro do mapa municipal ou para seguir blindando os servizos públicos.

“Esta Galicia do século XXI é unha acolledora casa común na que hai sitio para todos. O meu Goberno será un garante diso, e desexo que este Parlamento sexa tamén un espello no que Galicia se mire, se recoñeza e se admire”, resumiu, e concluíu dicindo: “din que o peor xa pasou, din tamén que “o mellor está por chegar”. E eu digo, convencido, que Galicia avanzará, que Galicia crecerá e que Galicia rexurdirá”.