miércoles, 10 de abril de 2013

Feijóo asegura que Vázquez le pidió "no seguir" con el 'caso Campeón' en una reunión que el socialista niega


El presidente de la Xunta, Alberto Núñez Feijóo, ha asegurado este miércoles en sede parlamentaria que el líder del PSdeG, Pachi Vázquez, se dirigió a él cuando estalló la 'Operación Campeón', centrada en investigar supuesto fraude en la concesión de subvenciones públicas, para pedirle que no usase este caso como arma política en un encuentro cuya existencia, por su parte, niegan los socialistas.

"¿Recuerda que una mañana vino a visitarme, tras estallar el caso Campeón, para decirme que Dorribo no era de fiar? ¿Qué me vino a decir que la jueza era desproporcionada, que ustedes no iban a seguir ese asunto y que me pedía que no lo siguiéramos?", ha espetado Feijóo a Pachi Vázquez, durante su comparecencia para explicar las fotografías con Marcial Dorado.

"No me voy a dejar amedrentar y me moriré diciendo lo que pienso", ha aseverado el también líder del PP gallego, quien ha recurrido al ejemplo de esta conversación con Vázquez sobre la 'Operación Campeón' para garantizar que "mantiene su libertad e independencia" y que lo hará "hasta el final" porque no sabe actuar "de otra forma".

Al término del debate, fuentes próximas a Pachi Vázquez, que no tuvo oportunidad de responder al máximo mandatario gallego en el hemiciclo puesto que Feijóo reveló la cita en su último turno, han explicado a Europa Press que "nunca existió" una reunión entre Vázquez y Feijóo para abordar el tratamiento de la 'Operación Campeón'.

De hecho, las mismas fuentes han argumentado que el líder del PSdeG Pachi Vázquez denunció en una sesión de control que el presidente había recibido en su despacho al empresario Jorge Dorribo y que, "meses más tarde", empresas vinculadas con él recibieron "ayudas por cuatro millones de euros" de la Xunta.

Además, han indicado que los socialistas gallegos registraron "varias iniciativas" en la Cámara para aclarar la relación entre el Gobierno de Feijóo y la concesión de subvenciones a firmas vinculadas con Dorribo.

Rueda pide que se respeten los derechos "de todos" ante la convocatoria de 'escraches'

El vicepresidente de la Xunta y conselleiro de Presidencia, Administracións Públicas e Xustiza, Alfonso Rueda, ha pedido que se respeten los derechos "de todos" ante los 'escraches' secundados ante sedes del PP y también domicilios de dirigentes populares.

A preguntas de los periodistas, antes de asistir a la toma de posesión de 15 nuevos jueces, ha manifestado su confianza en que este tipo de actos no impliquen un "incremento de la tensión", al tiempo que ha pedido que se respeten "los derechos de todos" y sus protestas no concluyan "en actos violentos ni acoso personal".

En concreto, sobre las protestas contra lo desahucios, ha remarcado que Galicia ha sido "la primera" autonomía en firmar un convenio con el Consejo General del Poder Judicial (CGPJ) "para atender a las personas objeto de desahucio". "Ha sido la primera que se ha implicado decididamente y espero que las demás comunidades autónomas hagan lo mismo", ha sentenciado el vicepresidente de la Xunta en respuesta a las movilizaciones de la plataforma Stop Desahucios.

El Grupo Popular denuncia que las calles de Vigo se hunden mientras el alcalde y el concejal de Fomento miran para otro lado


· La edil del Partido Popular, Teresa Egerique, asegura que “lamentablemente el tiempo da la razón a lo que ya había advertido el PP; el responsable municipal tiene que dar explicaciones a los ciudadanos de las continuas roturas en las conducciones del agua”

· “El estado de la mayoría de las calles es lamentable, con baches y socavones que son un peligro tanto para conductores como para peatones”, afirma Egerique.

· “El alcalde y su equipo deberían priorizar las inversiones en lugar de gastar dinero alegremente; con la gestión de Caballero Vigo se hunde, tanto literal como metafóricamente hablando”, argumenta la concejala del Partido Popular.




“La situación actual ya es grave. Cada pocos días se producen averías o roturas en la red de abastecimiento de agua en distintas zonas de la ciudad. Y ni el alcalde ni su concejal hacen nada por remediarlo. El Partido Popular ha propuesto en varias ocasiones que se realice un proyecto para acometer las reformas necesarias en esas zonas donde se han detectado la mayoría de las averías y hundimientos, pero el gobierno municipal no ha hecho caso”, evidenció la edil del Partido Popular.

Teresa Egerique enumeró roturas significativas en los últimos meses como las ocurridas en las calles Boán y Sanjurjo Badía, en Teis; en las inmediaciones de Povisa, y la más reciente, en Canceleiro. “También hemos denunciado el mal estado del firme en distintas zonas de intenso tráfico, como la avenida de Madrid o la avenida Arquitecto Palacios, aunque la situación se repite en una gran parte de las calles”.

“Con las continuas roturas se producen dos efectos perjudiciales para los vigueses, El primero, privar del servicio de agua a los afectados. El segundo, la constantes y continuas dificultades para circular por la ciudad, incluso en calles ya reformadas”, recalcó la edil del Partido Popular.

Egerique puso como ejemplo la obra de humanización de Sanjurjo Badía, “donde se cambiaron las aceras, pero en el margen de los números pares no se realizó la sustitución de las tuberías en el subsuelo; y fue ahí donde se produjo no hace mucho una rotura”.

“Se gastan millones de inversión en reformar calles en superficie que, luego, con las roturas, deben de volver a levantarse. Lo que se tiene que hacer es priorizar las inversiones y atender a las necesidades básicas de los ciudadanos como es la garantía del servicio de agua y la posibilidad de circular, sin excesivas complicaciones, por las calles de Vigo”, explicó Teresa Egerique, que apostilló: “Con la falta de gestión de Caballero, Vigo se hunde, tanto literal como metafóricamente hablando”.

El Grupo Popular reitera que exigirá explicaciones y responsabilidades tanto al concejal responsable de Fomento como al alcalde. “Unas responsabilidades que deberían haberse asumido hace ya tiempo, en un gobierno que lleva ya seis años al frente de la ciudad”, manifestó Teresa Egerique.
Las calles de Vigo se hunden y tanto el alcalde como el concejal de Fomento miran para otro lado, no les importa en absoluto. Esta fue la denuncia que realizó esta mañana la concejala del Grupo Popular, Teresa Egerique, después del último socavón que se produjo –el martes por la mañana- en la céntrica calle de Canceleiro. “Un suceso que no es de menor importancia y que, lamentablemente, viene a dar la razón a las advertencias del Partido Popular sobre la situación en la que se encuentran la mayoría de las calles de Vigo”, argumentó Egerique.

Feijóo admite que a súa relación con Dorado foi "un erro" e ofrece desculpas

O presidente da Xunta, Alberto Núñez Feijóo, recoñeceu que foi un "erro" ter unha relación co contrabandista Marcial Dorado hai "dúas décadas", pero reiterou que cortou a relación co agora condenado por narcotráfico cando coñeceu as súas actividades. Por "equivocarse" e non actuar "con prudencia", ofreceu as súas "desculpas" aos galegos que llas pidan, pero tamén cargou contra a "hipocrisía" da oposición, a que acusa de recorrer á "insinuación" porque "a verdade frustra a infamia".

Na súa comparecencia ante o pleno da Cámara autonómica, na que autorrespondeu a un total de 23 preguntas que el mesmo foi enumerando, o mandatario autonómico ratificou que a partir de 1997 se "arrefriou ata cortar" a relación con Dorado, ao que viu por última vez en 1999 con motivo do falecemento de Manuel Cruz. Precisamente, indicou que tamén a Cruz lle preguntou se era home de palla de Marcial Dorado e iso negóuselle "reiteradamente".

Así mesmo, e sobre a posibilidade de que mantivesen algún contacto telefónico entre 2001 e 2003 con motivo de que Dorado lle felicitase "o seu aniversario ou o Nadal", manifestou que non é capaz de precisalo, como tampouco o pode facer o xuíz José Antonio Vázquez Taín, que entón ordenara unhas escoitas con motivo dunha operación contra o narcotráfico.

Feijóo ha aseverado que a súa relación con Marcial Dorado limitábase a momentos de ocio "sen máis nin menos" e concretou que, tal e como el mesmo informou ao xornal 'El País' --que publicou varias fotografías súas realizadas a mediados dos 90-- estivo con el nos Picos de Europa, Tenerife, Baleares e Portugal, pero non en Suíza nin en Inglaterra.

O mandatario autonómico tamén mostrou a súa "repulsa" pola actividade co narcotráfico e volveu negar asinar ningún contrato con empresas de Marcial dourado. Así mesmo, asegurou que non actuou "condicionado" polo coñecemento das instantáneas, das que sabía dende a existencia dun rexistro en 2003, malia que, reiterou, de novo sen nomes, intentaron "amedrentalo".

"NON DERON O TALLE""Hai dúas décadas equivoqueime, nin eu era presidente nin Dorado era narcotraficante, pero me equivoquei", subliñou o máximo mandatario autonómico nunha intervención inicial que se prolongou durante algo menos de medio agora e na que, a liña seguida, pasou a atacar a oposición, a "hipocrisía" da cal e "insinuacións" reprobou con dureza.

Así as cousas, contrapuxo que mentres el "deu a cara" e se ofreceu a dar todas as explicacións dende o primeiro momento, os grupos da oposición "non deron o talle". Así, criticou que PSdeG, AGE e BNG, malia que a única novidade das fotografías é que se "publicasen" porque "tódolos partidos" coñecían a súa existencia, dedicásense a "lanzar mensaxes en forma de advertencia" coa intención de "amedrentalo".

Feijóo destacou que cre na "liberdade de prensa" e que "non moveu un dedo" para intentar impedir a publicación das fotos, ao tempo que sinalou que cargos "moi relevantes" das filas rivais --aludiu sen citalos a "tres expresidentes autonómicos do PSOE"-- trasladáronlle a súa "vergoña" pola actitude dos seus líderes actuais en relación a estas imaxes, que vinculou coa súa perda de "apoio" entre os cidadáns.

Coa tranquilidade de "dicir a verdade", asegurou que grazas a esta actitude o PP está no goberno, mentres que outros están "aí, aí" na oposición, parafraseou o líder do PSdeG, Pachi Vázquez, quen o vinculou con esta expresión co narcotráfico nunha rolda de prensa. "Vostedes insinúan porque a verdade frustra a infamia e a min me abonda coa sinceridade", esgrimiu.

"Eu saio en fotos antigas equivocadas, pero vostedes quedaron retratados na súa forma de facer política a través da infamia" remarcou Feijóo, quen sinalou que os seus rivais políticos intentan deslexitimar ao xuíz porque ao dicir que nunca houbo "nada" contra el, "ningún indicio", este "frustra a súa infamia". "¿tras catro anos como presidente, que me achacan? ¿Esas fotos de hai dúas décadas? Así lles vai", insistiu.

"HIPOCRISÍA" DA OPOSICIÓN"Non recoñecen estar detrás das fotos, pero tiveron a man revisar todos os contratos cando estaban na Xunta e non atoparon nada sobre a miña xestión. Faltábanlles as fotos e non había nada porque saben que, no ámbito das miñas competencias xamais adxudiquei nin contratei nada esta persoa que entón non estaba condenada", aseverou o presidente.

De feito, Feijóo sinalou que a lexislatura na que "se dá máis diñeiro ás empresas de Dorado foi na que gobernou o anterior Goberno bipartito. "Non cuestiono a legalidade, pero si a hipocrisía de esconderse tras unha insinuación", remarcou, antes de preguntar aos parlamentarios da oposición se eles poderían "poñer a man no lume" por todas as persoas coas que se relacionaron.

A xeito de exemplo, recordou ao PSOE os cargos do seu partido encarcerados por corrupción, a IU o caso dos ERE de Andalucía e aos nacionalistas o seu apoio "á despois ilegalizada Batasuna". "¿Todas esas relacións convérteos en narcotraficantes, corruptos, terroristas ou colaboradores de todo isto? Non, pero si demostra a súa hipocrisía e que se esconden na insinuación porque a verdade frustra a infamia", aseverado.

Por último, insistiu en que el "dá a cara" e que acode este mércores ao Parlamento para "responder pola súa honorabilidade", antes de concluír que "sempre" traballará "polos intereses dos galegos" e que "nunca" deixou de facer ou de dicir "aquilo no que creo". "Sempre actúo e actuarei con esforzo e honestidade e sempre darei a cara", garantiu.

A planta de PSA en Vigo formula a sindicatos medidas de aforro como supresión de complementos e promocións

A dirección da planta de Vigo de PSA Peugeot Citroën presentou este martes ao comité de empresa unha serie de medidas de contención de gastos entre as que figura a supresión de varios complementos, das promocións durante 2013 e das liñas de transporte dos traballadores así como a restrición ao máximo das horas suplementarias.

Segundo fontes sindicais, a empresa lles trasladou que estas medidas organizativas e económicas van encamiñadas a dar cumprimento ao plan de aforro do Grupo PSA --que aspira a un aforro global de 1.500 millóns de euros-- e a manter o nivel de competitividade do centro de Vigo fronte a outras factorías que recentemente adoptaron medidas como descolgues de convenio, redución de persoal, aumento de xornada e contención salarial.

Este martes, no que quedou aberto o período de consultas que finalizará o próximo día 23, a empresa formulou que o traballo en sábados pola noite se desenvolva comezando ás 22.00 horas. Ata o verán, habería dous días de descanso por cada 6 traballados e, despois do 1 de setembro, habería ciclos de 8 semanas con dúas fins de semana de tres días.

A empresa tamén propuxo eliminar o complemento de festividade en xornadas de sábado e domingo pola noite, o complemento por descanso, o abono da hora da comida aos traballadores que queden a velar e a prima de regularización.

Ademais, formula suprimir as promocións en 2013, crear dúas novas categorías de entrada --nivel de formación e, despois de 12 meses, pasaríase ao nivel de habilitación-- e endurecer a prima de obxectivos. Tamén propón restrinxir as horas suplementarias ao máximo, suprimir as liñas de transporte, poñer un tope de 50 quilómetros para a quilometraxe e realizar cambios no bocadillo e o servizo de comedor.

Estas propostas, entre as cales tamén figura a ampliación a 9 horas da quenda variable do sistema dous, foron presentadas de cara a poder consensualas e co fin de que poidan poñerse en marcha a partir de maio.

O sindicato maioritario na planta de Balaídos, o SIT, asegurou que estudará todas estas medidas, se ben adianta que vai algunhas delas "demasiado esixentes e excesivas". Así, afirma entender que o centro ten que continuar sendo competitivo para "seguir atraendo investimentos e novos modelos", pero aposta por "buscar un equilibrio entre esta necesidade e as demandas sociais".

Empresa e representantes dos traballadores manterán unha nova reunión a principios da próxima semana.