martes, 8 de enero de 2013

Cascos denuncia a "discriminación" cara a Asturias en infraestruturas fronte a comunidades como Galicia

O presidente de Foro Asturias e exministro de Fomento, Francisco Álvarez-Cascos, dixo este martes que a inauguración do AVE Barcelona-fronteira francesa é unha boa noticia, pero constitúe unha proba da "marxinación" do goberno central cara a Asturias e as súas infraestruturas con respecto a comunidades veciñas como Galicia.

A través dunha nota de prensa, Cascos explican que, cun presuposto inferior á variante ferroviaria de Palleiros (tramo que servirá para conectar por alta velocidade a Asturias con Madrid), as obras do AVE Barcelona-fronteira francesa comezaron simultaneamente por ambos os dous extremos en 2004, ao mesmo tempo que as do AVE León-Asturias entre La Robla (León) e Pola de Lena (Asturias).

Non obstante, hoxe ponse en servizo o tramo catalán mentres que o relativo a Asturias segue pendente. Esta circunstancia "mide con precisión a discriminación obxectiva da política socialista de José Luis Rodríguez Zapatero que tanto prexudica a Asturias", segundo o expresidente rexional asturiano.

Desta forma, Cascos cualifican de "cruel ironía política" que en Cataluña moitos nacionalistas aproveiten este acto para queixarse e, en cambio, no Principado "algúns asturianos se resignen". Lamentou que a política de infraestruturas do PP de Mariano Rajoy neste primeiro ano transcorrido "continúa coa marxinación de Asturias respecto a outras rexións veciñas como Galicia, e a Variante de Palleiros segue sen presupostos, acumulando novos e inaceptables atrasos".

MERCADORÍAS
Pero ademais, Cascos celebra que o tramo de AVE entre Barcelona e fronteira francesa teña ancho internacional (UIC) e que manteña o dobre trazado de vías en ancho Renfe por Port Bou e en ancho UIC por Figueras. Desta forma, apunta, o novo corredor do AVE catalán polo que circularán viaxeiros e mercadorías en ancho internacional, convivirá durante uns anos co vello trazado Barcelona-Port Bou en ancho ibérico, mentres se transforma ao ancho UIC o resto de corredores de Mediterráneo e de Zaragoza.

Iso é o que quere Cascos tamén en Asturias. E por iso volveu reclamar o ancho internacional para a variante. "Non ten porqué formularse ningún problema para o mantemento temporal do vello trazado por Palleiros, en funcionamento paralelo coa Variante de Palleiros en ancho internacional, mentres a continuidade das redes requírano", sinalou.

No hay comentarios: